انواع ریسه ال ای دی و کارایی آنها
پیشنهادات

انواع ریسه ال ای دی و کارایی آنها

زمان مورد نیاز برای مطالعه

5 دقیقه

انواع ریسه ال ای دی

انواع ریسه ال ای دی محصولاتی بسیار مهم برای کاربرد در مراکزی مانند هتل‌ها، مراکز خرید و فروشگاه‌ها، قفسه‌های نمایشگاهی و..... هستند. در این نوع مصارف از ال ای دی ریسه‌ای به منظور تامین روشنایی اصلی، روشنایی غیر مستقیم، روشنایی کانال تاریک، ایجاد نور و روشنایی‌های تزیینی و.... استفاده‌های فراوانی به عمل می‌آید. به طور کلی از این تجهیزات در صنایع تزیینی استفاده می‌کنند تا هم نور مورد نیاز محیط را تامین نمایند و هم به زیبایی آن کمک کنند.

انواع ریسه ال ای دی چیست

در این مقاله به ارائه مطالبی درباره انواع ریسه ال ای دی خواهیم پرداخت و برخی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات را مرور و بررسی خواهیم کرد. پس اگر شما هم به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید با ما همراه باشید.

ال ای دی ریسه‌ای چیست؟

ال ای دی ریسه‌ای که به آن ال ای دی شلنگی و یا ریسه شلنگی نیز گفته می‌شود، در حقیقت مونتاژ لامپ‌های ال ای دی در یک روبان اف پی سی و یا برد مدار چاپی pcb است که بر پایه فناوری ال ای دی ساخته شده و شکل کمربندی دارد.

داشتن عمر و دوام طولانی مدت یکی از مهمترین ویژگی‌های این محصولات است. به طور کلی استریپ لایت می‌تواند چیزی میان ۸ تا ۱۰۰ هزار ساعت کار کند و نقش بسیار موثری در صرفه‌جویی در مصرف انرژی و کاهش هزینه‌های شما داشته باشد.

این محصولات می‌توانند به حفاظت از محیط زیست نیز دست بزنند. به همین دلیل موارد کاربرد و مصارف گسترده‌ای دارند. در حال حاضر انواع ریسه ال ای دی یکی از بهترین گزینه‌ها برای تامین روشنایی و تجهیزات نورپردازی هستند و بسیاری از مصرف کنندگان به جای لامپ‌های رشته‌ای و قدیمی از آن‌ها استفاده می‌کنند.

ریسه شلنگی

ریسه ال ای دی شلنگی همان‌طور که از نامش نیز مشخص شده یک مدل از ریسه است که با سطح مقطع گرد و به شکل شلنگی طراحی و تولید شده است. در حالت معمول برای ساخت این محصول از جنس پلاستیک استفاده می‌کنند و یا پی‌وی‌سی شفاف را به کار می‌گیرند.

این ریسه‌ها ریموت ندارند و برای روشن و خاموش کردن آن‌ها باید از دست استفاده کنید. ریسه شلنگی از قدمت بالایی برخوردار شده و به لامپ‌های رشته‌ای شباهت دارند.

انواع ریسه ال ای دی شلنگی با استفاده از دیودهای نوری ساخته می‌شوند و بر روی یک مدار انعطاف‌پذیر جای می‌گیرند. شما می‌توانید این محصولات را با مراجعه به فروشگاه ریسه ال ای دی و شلنگ نوری به آدرس اینترنتی sunilight.com  در رنگ‌ها و مدل‌های مختلفی انتخاب و خریداری کنید.

برخی از ریسه‌های شلنگی عرضه شده در این فروشگاه از نوع ساده هستند. اما برخی در مدل‌های چسب‌دار تهیه شده و در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرند. در این ریسه‌ها از لامپ ال ای دی استفاده شده و قابل کاربرد برای نورپردازی در هر محیطی هستند.

با استفاده از انواع ریسه ال ای دی شلنگی می‌توانید دکوراسیون فضای مورد نظر خود را جذاب و منحصر به فرد سازید. از انواع ریسه شلنگی ال ای دی در نورپردازی نمای ساختمان‌ها استفاده‌های زیادی به عمل می‌آید. حتی می‌توانید با کمک آن‌ها دکوراسیون آپارتمان خود را تغییر دهید و یا ویترین فروشگاهتان را جذاب‌تر سازید.

ریسه‌های ال ای دی را می‌توانید برش بزنید. امکان چرخش و تا کردن آن‌ها نیز وجود دارد. چراکه با استفاده از پروفیلی انعطاف پذیر به وجود آمده‌اند. هر چند رنگ‌های متنوعی از این تجهیزات نوری و نورپردازی در مجموعه ریسه ال ای دی و شلنگ نوری سانی لایت وجود دارد؛ با این حال شما می‌توانید از امکان تعویض و تنظیم رنگ دلخواه و مورد نظر خود نیز بهره‌مند شوید.

ریسه شلنگی ال ای دی عرضه شده در این مرکز از زاویه تابش ۳۶۰ درجه برخوردار شده است. به این معنا که از دور تا دور ریسه می‌توانید نور آن را مشاهده و دریافت نمایید.

انواع ریسه ال ای دی نواری

ریسه‌های ال ای دی نواری عرض کمتر و باریک‌تری نسبت به ریسه‌های شلنگی دارند و در بیشتر موارد به صورت توپی عرضه می‌شوند. با این حال شما می‌توانید این نوع ریسه را به شکل متری و با متراژ مورد نظر خود نیز خریداری کنید.

انواع ریسه ال ای دی نواری

در این نوع ریسه‌ها ال ای دی‌ها در فواصلی منظم و بر روی یک بستر آلومینیومی خطی مونتاژ شده‌اند. به این ترتیب پس از نصب شدن و اتصال به برق، طول نوار ال ای دی روشن خواهد شد و نور آن‌ها به شکل خطی گسترش خواهد یافت.

در بازه فاصله میان چراغ‌های ال ای دی نواری، محل برش مشخص شده است. این ریسه‌ها را می‌توان به راحت‌ترین شکل ممکن به اشکال مختلفی درآورد و از امکان نورردهی بالای آن‌ها برخوردار شد.

از ریسه ال ای دی نواری می‌توانید علاوه بر استفاده برای نورپردازی محیط‌های داخلی ساختمان، در محیط‌های خارجی نیز استفاده کرده و به نورپردازی نما، باغچه، حیاط ساختمان و.... دست بزنید. با این حال بهتر است در محیط‌های غیر مسقف از نوع ضد آب و با کیفیت این تجهیزات استفاده کنید.

مشخصات فنی ریسه ال ای دی

ریسه‌های ال ای دی مشخصات فنی گوناگونی دارند که به نوع کاربرد و مصارف آن‌ها وابسته است. با این حال می‌توان گفت مهمترین ویژگی‌ها و تفاوت‌های این محصولات در تعداد لامپ ال ای دی، نوع ال ای دی به کار رفته در ساختار، نحوه اتصال، جدار مدار پایه و نوع کاور است که نشان می‌دهد درجه مقاومت آن در برابر عوامل محیطی چه اندازه خواهد بود.

نحوه عملکرد و ساختار ریسه‌های ال ای دی

در انواع ریسه ال ای دی جریان برق می‌تواند از داخل یک مدار بسته و لامپ عبور کرده و به روشنایی ریسه‌ها منجر گردد. این محصولات از ساختار ویژه‌ای هم برخوردار شده‌اند و با اتصال چند سری از لامپ‌ها به شکل موازی به وجود می‌آیند. در واقع این ریسه‌ها هم سری هستند و هم با یکدیگر موازی‌اند.

عملکرد ریسه ال ای دی

به همین دلیل در مواقعی که یک سری از لامپ‌ها با نقص روبرو می‌شوند خرابی آن‌ها تاثیری بر روی سری لامپ‌های دیگر ندارد و تنها همان بخش با اشکال روبرو می‌شود. به این ترتیب سایر بخش‌های ریسه می‌توانند به کار خود ادامه دهند.

از سوی دیگر امکان اتصال و اضافه کردن ریسه‌های دیگر هم وجود دارد. یعنی بخش‌های اضافی می‌توانند به راحت‌ترین شکل ممکن و به صورت موازی به ریسه افزوده شوند.

در حال حاضر نمونه‌های جدیدتری از این محصولات ساخته شده و در بازار و فروشگاه سانی لایت وجود دارند که طول عمر و دوام بالاتری نسبت به دیگر انواع ریسه ال ای دی داشته و درصد انرژی کمتری هم مصرف می‌کنند. از سوی دیگر کمتر احتمال دارد که این نوع ریسه‌ها با آسیب‌هایی از قبیل سوختن روبرو شوند.