چیپ ال ای دی COB چیست؟
پیشنهادات

چیپ ال ای دی COB چیست؟

زمان مورد نیاز برای مطالعه

3 دقیقه

چیپ ال ای دی COB چیست؟

چیپ 50 وات پروژکتور

چیپ ال ای دی COB؛ یکی از انواع چیپ ها که این روزها برای لامپ ها مورد استفاده قرار می گیرند! لامپ ها انواع مختلفی دارند که جدیدترین آنها LED و COB است. هر کدام از این نوع لامپ ها ویژگی ها و مزایای زیادی دارند که باعث شده تا در بسیاری از مکان ها به کار گرفته شوند.

نسل جدید لامپ های ال ای دی هنوز در بازار پای خودشان را محکم نکرده اند، ولی با کمی بررسی می فهمیم که هر کدام از آنها به چه میزان می توانند روی مصرف برق تاثیر بگذارند. به طور کلی لامپ های ال ای دی مصرف پایینی دارند، ولی در میان لامپ های کم مصرف نکاتی وجود دارند که باید آنها را بدانید. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چیپ ال ای دی برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های لامپ COB بپردازیم تا با این نوع لامپ های LED آشنا شوید.

چیپ ال ای دی COB چیست؟

شاید این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که چیپ ال ای دی COB چیست؟ ما می توانیم در پاسخ به این سوال بگوییم که COB به چیپ هایی گفته می شود که روی برد قرار می گیرند. تولیدکنندگان لامپ های ال ای دی چیپ های COB را روی بردهای پایه فلزی قرار می چینند. در روش ساخت لامپ های COB، برخلاف روش های قدیمی تر، اتصالات تراشه ها کوچک تر شده اند. به این ترتیب، چیپ های ال ای دی COB مانند یک پنل ال ای دی یک تکه، به شکل یکنواخت روشن می شوند.

جالب است بدانید، چیپ ال ای دی COB به شکلی طراحی و ایجاد شده که روی برد قرار گرفته است. چیدمان چیپ های COB در کنار یکدیگر به این دلیل است که نور آنها بیشتر شده و تمامی آنها روی یکبرد و پایه فلزی قرار بگیرند. چیپ های COB یکی از جدیدترین و بروزترین چیپ های ال ای دی است، چون لامپ های LED کوچک در یک صفحه قرار می گیرند و این چیپ ها باعث می شوند تا نور بیشتری داشته باشند. به طور کلی، می توان گفت چیپ های COB مزایا و کاربردهای زیادی دارند.

لامپ های COB چه ویژگی هایی دارند؟

توجه داشته باشید که چیپ ال ای دی COB به معنی تراشه هایی روی برد لامپ های LED است. در این تکنولوژی جدید، تعداد لامپ ال ای دی به صورت چیپ روی یک برد چیده می شوند. لامپ های COB ویژگی های مختلفی دارند. در ادامه سعی می کنیم تا به بررسی ویژگی لامپ های COB بپردازیم:

گرمای کمتر

یکی از ویژگی های لامپ های COB این است که گرمای کمتری تولید می کنند. این مسئله باعث کوچک تر شدن قطعات هیت سینک یا خنک کننده می شود. به این ترتیب، وزن کلی چراغ پایین می آید و فضای کمی را اشغال می کند.

طول عمر بیشتر

از ویژگی های دیگر لامپ های COB، طول عمر بیشتر این نوع لامپ هاست. از آنجایی که چیپ های COB طول عمر بالایی دارند، بسیاری از کارخانه ها و تولیدکنندگان، از چیپ های COB برای ساخت لامپ های LED استفاده می کنند.

راندمان بالا

لامپ های ال ای دی COB علاوه بر صرفه جویی در مصرف برق، راندمان بالایی نسبت به سایر لامپ های LED دارند.

چیپ 50 وات COB

جمع بندی و نتیجه:

ما خواستیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد چیپ ال ای دی COB برای شما ارائه کنیم و به بررسی ویژگی های لامپ های COB بپردازیم. همانطور که گفته شد، چیپ COB یکی از تکنولوژی های جدیدی است که در ساخت لامپ های ال ای دی مورد استفاده قرار می گیرند. چیپ های COB امروزه در انواع صنایع مختلف مورد استفاده قرار می گیرند و کارخانه برای تولید لامپ از این چیپ ها استفاده می کنند.